Hoe een solide fanbase opbouwen vanuit het nietsaf nul

Het opbouwen van een fanbase vanuit het niets lijkt een enorme uitdaging, maar succesvolle artiesten met enorme volgbases begonnen allemaal met slechts een paar vaste fans.

Er is één ding dat je altijd in gedachten moet houden: je vindt geen fans, je creëert ze. In plaats van je te richten op het vergroten van je bereik en het vinden van meer fans, moet je je aandacht richten op hoe je een ervaring kunt creëren waardoor toevallige bezoekers na verloop van tijd je grootste supporters worden.

Om je daarbij te helpen, hebben we in dit artikel alles verzameld wat we in de loop der jaren hebben geleerd over het opbouwen van een fanbase:

  • waarom het opbouwen van een solide fanbase cruciaal is,
  • hoe je fans moet categoriseren en ze dienovereenkomstig moet behandelen,
  • waar je rekening mee moet houden voordat je begint met het opbouwen van een fanbase,
  • 8 top tips van ervaren cammers die hen hielpen om van bezoekers vaste klanten te maken.

Laten we er meteen in duiken.

Waarom is het opbouwen van een fanbase vanaf het begin essentieel?

Het is heel eenvoudig: het komt neer op wiskunde. Vaste klanten zullen van tijd tot tijd terugkomen en meer uitgeven. Hun aanwezigheid levert je niet alleen een vaste bron van inkomsten op, maar ze zijn ook eerder bereid hun portemonnee te openen als je iets extra's biedt. Aangezien stamgasten bereid zijn een premie te betalen om van je gezelschap te genieten, moet je hen behandelen als topklanten.

Hoe fans categoriseren en dienovereenkomstig behandelen

Niet alle fans zijn gelijk. Leren over je fans kan het belangrijkste zijn wat je doet. We hebben de volgende 3 categorieën geïdentificeerd:

1. De klaploper

Ze komen af en toe langs om gratis naar je te kijken, maar meestal blijven ze niet graag voor privéshows. Freeloaders kunnen je echter wel helpen de hype rond jou op te bouwen en je favorietenbestand te vergroten. Zorg er dus voor dat je ze vermaakt met regelmatige, leuke content, maar laat ze je focus niet wegnemen van vaste klanten met hogere monetisatiemogelijkheden.

2. De occasionele drop-in

Occasional Drop-Ins zijn warme leads met veel potentie. Ze hebben veel verzorging nodig om in Patrons te veranderen. Wanneer een naam bekend voorkomt, weet je dat je te maken hebt met een Occasional Drop-In. Zij vormen misschien niet het grootste deel van je inkomsten, maar de echte groeikansen liggen in dit segment. Vooral als je maar een beperkte hoeveelheid tijd besteedt aan streaming en je aandacht niet eindeloos is: zorg ervoor dat je je op hen richt.

3. El Patrón / De Patroon

Je grootste pleitbezorger. Ze komen niet alleen regelmatig kijken naar je streaming, maar volgen je ook overal waar ze kunnen. Ze kunnen je zelfs aanbevelen aan hun vrienden. Ook al heb je waarschijnlijk maar een paar van deze fans, ze zullen een groot deel van je inkomsten genereren en ze moeten dienovereenkomstig worden behandeld - met speciale aandacht.

Eerst en vooral: ken je categorie

Het opbouwen van een fanbase gebeurt niet organisch. Je moet een vaste strategie hebben voordat je online gaat. Je moet je publiek zo goed kennen dat het lijkt alsof je hun gedachten kunt lezen.
Om een passende strategie te creëren, moet je eerst bedenken wat voor soort publiek je waarschijnlijk zult aantrekken. Niet-naakt, Anoniem, Vriendin type, Hardcore of Dominatrix modellen zullen allemaal verschillende soorten kijkers aantrekken die verwachten op een bepaalde manier behandeld te worden. Denk na over en onderzoek wat je publiek wil ervaren in een bepaalde categorie en lever een show die hun verwachtingen ver overtreft. Het vergt een heel andere ervaring voor Dominatrix kijkers om de monotonie van hun dagelijks leven te doorbreken dan voor Vriendin type klanten.
Dit houdt in dat je overwegingen als de juiste stemming en het dragen van de juiste outfits moet maken.

8 top tips van ervaren cammers die werken ongeacht je categorie

1. Begroet nieuwe gezichten

Als je nieuwe namen ziet of namen die je niet herkent, wijs ze dan aan en begroet ze. Zelfs als ze je eerder hebben gezien, geeft dit je een kans om een band op te bouwen. Zorg ervoor dat je jezelf elke keer dat je een show doet voorstelt en vermeldt wat je schema is.

2. Maak aantekeningen van gebruikers

Maak aantekeningen van Occasional Drop-Ins, schrijf op wat ze leuk vonden, wat je van ze weet en hoe je met ze omging. Vond een bepaald speeltje leuk? Plaag ze door het af te stoffen tijdens je privéshow. Compliment voor een bepaald lichaamsdeel? Toon je waardering met een kleine show-off. Lukte het de vorige keer om ze op te vrolijken? Zeg dat ze ook deze keer een goede dag tegemoet gaan.

3. Houd een regelmatig schema aan

Vaste klanten kunnen alleen vaste klanten worden als ze weten wanneer ze er moeten zijn. Stel een regelmatig schema op, vermeld het tijdens het streamen en plaats ook updates op je Activity Feed. Het geeft je een vrij kanaal om een kleine promo te doen voor je volgende show: zeg wanneer het zal zijn en wat er te zien zal zijn.

4. Bouw je merk op en maak er een hele ervaring van

Opvallen tussen miljoenen cammodellen met iets unieks kan lastig zijn, maar volledig te doen. Je hebt alle tools die je daarvoor nodig hebt:

  • Creëer je eigen jargon/slang die je gebruikt tijdens het streamen,
  • Heb een duidelijke stijl of thema, stel je outfits, make-up, belichting en set met zorg samen.
  • Doe activiteiten die andere modellen niet doen: zoek nieuwe spellen en vertoon speciale items die je publiek leuk vindt.

Het belangrijkste van het creëren van een merk is dat je het niet helemaal alleen hoeft uit te zoeken. Luister naar je fans. Volg en probeer waar zij dol op zijn en blijf bij wat voor jou en hen beiden lijkt te werken.

5. Maak klanten van volgers op sociale media

Gebruik sociale media om nieuwe fans aan te trekken. Als je een aanzienlijk volgersbestand hebt, nodig ze dan uit om je streams te bekijken of hint waar ze je nog meer online kunnen vinden.

6. Nodig fans uit om terug te komen

Het lijkt misschien heel eenvoudig, maar het doet de truc: bedank je publiek voor het blijven. Laat ze weten wanneer je de volgende keer gaat streamen en plaag ze over wat ze te wachten staat als ze terugkomen.

7. Doe alleen shows op je best

Drop-ins zullen alleen in vaste klanten veranderen als ze elke keer een geweldige ervaring hebben. Je moet je op je best laten zien als je voor de camera staat. Grijp elke kans die je hebt met je fans en zorg ervoor dat je nooit potentiële fans laat afglijden alleen omdat je een slechte dag hebt. Premium klanten verdienen elke keer een superieure ervaring.

8. Zeg nooit nee - bied alternatieven

Wanneer je fans inloggen, betreden ze een fantasiewereld ver weg van de harde realiteit van hun dagelijks leven. Ze willen waarschijnlijk geen grenzen en regels erkennen, ze zijn hier om het allemaal te vergeten. Dus in plaats van "nee" te zeggen tegen een verzoek dat je liever niet inwilligt, biedt een alternatief en laat het voelen als een deal, nooit als een afwijzing.

Meer interessante posts

Geselecteerde tag: #all